Europejska i polska rajdowa czołówka znowu zmierzy się na malowniczych szutrowych odcinkach specjalnych podczas ORLEN 78. Rajdu Polski w dniach 10-12 czerwca. Nie może w niej oczywiście zabraknąć zespołu TOYOTA Team Classic.

Na trasy rajdowego klasyka powróci legenda WRC z lat 90-tych, czyli Toyota Celica GT-Four ST205, w barwach TOYOTA Team Classic. Za kierownicą tego czteronapędowego A-grupowego klasyka zasiądzie znany konstruktor rajdowych Toyot Paweł Wysocki, a pilotować go będzie urzędujący mistrz Polski w klasyfikacji historycznej wyścigów górskich - Jakub Zalega. “Bardzo nas cieszy, że możemy uczestniczyć w tak prestiżowej imprezie, jak Rajd Polski. Postaramy się nie zawieść kibiców i przypomnieć najlepsze momenty z rajdowej historii Celiki, kiedy GT-Fourem jeździli tacy kierowcy jak mistrz świata Didier Auriol, czy mistrz Polski Robert Gryczyński. ” - mówi Paweł Wysocki.

Warto także dodać, że 23 lata temu w klasyfikacji generalnej Rajdu Polski 3 miejsce zajęli Marek Gieruszczak i Atur Skorupa w Toyocie Celica GT-Four (ST205) w barwach zespołu Mobil 1 Rally Team. W tym samym roku zwycięzcami Rajdu Polski zostali Robert Gryczyński i Tadeusz Burkacki jadący Corollą WRC. Rok wcześniej Cezary Fuchs i Robert Ziemski byli trzecią najszybszą załogą RSMP, startujacą Celicą GT-Four w barwach zespołu Sprandi Poland SA Rally Team, a drugie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu zajęli wspominani Robert Gryczyński i Tadeusz Burkacki jadący Corollą WRC.

Celika ma jednak za sobą zdecydowanie dłuższą historię startów w Polsce. Pierwszy raz można było oglądać model 1600 GT na polskich OS-ach w 1973 roku, a kulminacją sukcesów Toyoty były lata 90-te, gdy Celiki ST185 i ST205 wywalczyły 5 tytułów rajdowego mistrza Polski. Tegoroczne starty w RSMP są więc nie tylko walką o mistrzostwo wśród youngtimerów, ale też wspaniałym nawiązaniem do najbarwniejszego okresu polskich rajdów.

Zespół ma już za sobą sukces w tym sezonie. Podczas poprzedniej rundy RSMP - 41. Rajdu Podlaskiego, załoga Wysocki / Tichanowicz zwyciężyła w klascie HR.

Rajd Podlaski okazał się niezwykle wymagajacy, ale dzięki temu był także świetnym treningiem przed głównych sprawdzianem w sezonie, czyli ORLEN 78. Rajdem Polski - rundą Rajdowych Mistrzostw Europy.