Toyota Team Classic z reprezentacją w III Rajdzie Grodzkim
Zawodnicy zespołu Toyota Team Classic zadebiutowali III Rajdzie Grodzkim, będącym częścią Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Samochód funkcyjny zero - Celicę GT-Four - poprowadził lider zespołu, Michał Horodeński, wraz z Arkadiuszem Sałacińskim w roli pilota.
Rajdowy weekend
III Rajd Grodzki zorganizowano w dniach 28-29 października w okolicach małopolskiej miejscowości Biecz, gdzie znajdowała się baza rajdu. Była to szósta, finałowa runda tego sezonu Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Równocześnie ze zmaganiami klasyków odbyły się eliminacje w ramach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Podkarpacia oraz Mistrzostwa Okręgu Rzeszowskiego PZM w Super KJS. W grupie HRSMP wystartowało 30 samochodów, a łącznie na starcie stawiło się 60 załóg.
Ciężkie warunki na trasie
Na kierowców czekały naprawdę trudne warunki. Ustawiono wąską, krętą trasę biegnącą po pagórkowatym terenie. Z powodu opadów deszczu, a nawet gradu nawierzchnia była bardzo śliska, dodatkowo we znaki dawał się silny wiatr. Kierowcy musieli wznieść się na wyżyny umiejętności, a niektórym załogom nie udało się dowieźć samochodu do mety.
Łącznie 150 kilometrów sportowej jazdy
Sobotę zawodnicy spędzili zapoznając się z trasą. Jeszcze wieczorem zameldowali się na rynku w Bieczu, gdzie zorganizowano start honorowy III Rajdu Grodzkiego. Niedzielna rywalizacja składała się z dwóch odcinków specjalnych, przejeżdżanych przez każdą z załóg trzykrotnie. OS-y liczył łączną długość około 45 kilometrów, a zawodnikom przyszło pokonać ich w sumie 150.
Toyta Team Classic w HRSMP
Debiut w roli samochodu funkcyjnego zero to dla zawodników Toyota Team Classic wstęp do startów w innych pucharach niż Classicauto Cup, serii, z której zespół się wywodzi. Ekipa Michała Horodeńskiego w przyszłym sezonie zamierza na stałe zagościć w HRSMP. Historyczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski są organizowane z myślą o rywalizacji kierowców i pilotów samochodów historycznych wyprodukowanych w latach 1931-1995. W serii, bez pomiaru czasu, mogą spróbować swoich sił zawodnicy bez licencji rajdowej, lecz z udokumentowanymi startami w zawodach amatorskich. Starty HRSMP mogą pomóc w zdobyciu licencji rajdowej stopnia RN.
https://www.youtube.com/watch?v=RuXM0886IW4&feature=youtu.be
Nagranie z wnętrza rajdowej Celiki GT-Four w czasie jednego z przejazdów